Форум SPIDER SPORT

Ако този форум, Милко Георгиев, SPIDER SPORT
са Ви дали полза, то може да направите дарение

Дишане

 
Създайте нова тема   Напишете отговор    homeФорум SPIDER SPORT -> Кондиционно Трениране
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
nikolay tsankov
Ученик
Ученик


Юзър от: 27 Юли 2010
Мнения: 1

МнениеПуснато на: Вто Юли 27, 2010 21:17    Заглавие: Дишане Отговорете с цитат

Здравейте!
Някой може ли да обясни, как трябва да се осъществява дишането с цел предпазване от травми(различните видове хернии)? Къде е необходимо да се поеме въздуха - в корема или в гърдите? Има ли разлика при някои упражнения? И т.н. до най-важните подробности...
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
OldGreg
Студент
Студент


Юзър от: 27 Юни 2009
Мнения: 34
Живее в: София

МнениеПуснато на: Вто Юли 27, 2010 23:43    Заглавие: Отговорете с цитат

Когато вдигаш тежко и ангажираш пояса в движението е важно да поемеш примерно 2/3 от капацитета на белите си дробове и да стегнеш здраво всички поясни мускули. Въздухът + стягането съсдава среда с високо налягане, която пречи на гръбначния стълб да се движи много много. Това важи за хора в добро здравословно състояние. Хора с разни респиративни проблеми или проблеми с кръвното налягане не знам до колко могат да практикуват тази маневра безопасно.
Има една книжка, която лесно се намира - Power to the People на Pavel Tsatsouline. Там е обяснено по-подробно това дишане.
_________________
I do 5x5 with my 1RM.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Милко Георгиев
Академик
Академик


Юзър от: 05 Сеп 2004
Мнения: 1086
Живее в: София

МнениеПуснато на: Сря Юли 28, 2010 21:55    Заглавие: Отговорете с цитат

OldGreg написа:
да поемеш примерно 2/3 от капацитета на белите си дробове

2/3 от капацитета управляван с коремно дишане, а не от целия дроб ss_ss_pompous_2
_________________

Кондиционен треньор
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
mkmarinov
Ученик
Ученик


Юзър от: 30 Яну 2009
Мнения: 12

МнениеПуснато на: Чет Юли 29, 2010 22:50    Заглавие: Отговорете с цитат

nikolay tsankov написа:
Иначе на мен, това задържане на въздух за повече от секунда ми се струва нелогично. Смятам, че точно тогава налягането ще се повиши най-много и ще благоприятства травми.

Налягането е правопропорционално на обема въздух в дробовете, така че при задържане на въздуха налягането остава същото!!!
(Кръвното налягане обаче може и да се повишава)

Добре е когато държиш тежко налягането в корема да е постоянно, а мускулите - максимално стегнати. Дишай по-нагоре (гърдите/ключицата) когато не можеш да пускаш тежестта между повторенията (например при гребане). При клек/тяга/военна преса сменяй въздуха в корема между повторенията.

При набиранията дишай свободно (освен ако не се набираш с някаква огромна тежест в краката).

Ако ти е трудно да дишаш със стегнат корем - СРР доста помага Wink .
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    homeФорум SPIDER SPORT -> Кондиционно Трениране Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Страница 1 от 1

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

Ако този форум, Милко Георгиев, SPIDER SPORT
са Ви дали полза, то може да направите дарение

©2003-2015 SPIDER SPORT