Форум SPIDER SPORT

Ако този форум, Милко Георгиев, SPIDER SPORT
са Ви дали полза, то може да направите дарение

Няколко полезни правила за хигиена на съня

 
Създайте нова тема   Напишете отговор    homeФорум SPIDER SPORT -> Високо-Мазнинно Ниско-Въглехидратно Хранене (ВМ-НВХ)
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
hideboom
Студент
Студент


Юзър от: 20 Апр 2021
Мнения: 51

МнениеПуснато на: Пон Яну 10, 2022 17:32    Заглавие: Няколко полезни правила за хигиена на съня Отговорете с цитат

Сънят е критичен компонент за здравословното психическо и физическо състояние на човека. Който е спал добре, изглежда сутрин свеж и пълен с енергия. Тези, които отделят малко време за сън или не спят спокойно, като правило са уморени, с напрегната нервна система.

Какво представлява хигиената на съня? Хигиената на съня е предпоставка за подготовка за сън, продължителността на съня и правилно организираното място за спане.

Вижте няколко правила за хигиена на съня, които ще ви помогнат да спите по-добре и по-спокойно:

• Препоръчва се да се разпределя едно и също време за сън всеки ден, да ставате сутрин и да си лягате по едно и също време, без да се изместват биологичните ритми на тялото. По този начин ще създадете и рутина, с която организмът ви ще свикне.

• Храната е най-добре да се приема три часа преди лягане и то в малки количества. Но не си лягайте гладни.

• Не пийте кофеинови напитки или алкохол четири часа преди лягане. Това може да наруши съня ви и да повлияе на физическата ви форма на сутинта.

• Ако не стоите твърде дълго в леглото, дългият сън причинява смущения.

• Препоръчително е да спите не повече от 30 минути по време на обяд или да намалите нощния сън, компенсиран от деня.

• Избягвайте физическо натоварване след 18 часа или в рамките на 4 часа от планираното време за сън.

• Избягвайте ярка светлина през нощта. Винаги е добре стаята, в която спите да е тъмна и да избягвате електронните устройства или заспиването на пуснат телевизор .

• Необходимо е правилно да се организира място за спане, с максимален комфорт за отпускане на тялото, атмосферата на помещението трябва да бъде спокойна, лесно проветрива, с достъп до чист въздух. Винаги залагайте на спално бельо от естествени материали като памук, защото именно материята е от изключително значение.

Грижа за съня – Съвети за вас:

• Не забравяйте да разклатите одеялото и възглавницата след сън.

• Отворете прозореца и проветрете добре стаята винаги след ставане от сън. Свежият въздух е изключително важен.

• Редовно, поне веднъж седмично, е необходимо да сменяте спално бельо: калъфки за възглавници, завивка, чаршафи.

Информация от топновини
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение AIM Адрес
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    homeФорум SPIDER SPORT -> Високо-Мазнинно Ниско-Въглехидратно Хранене (ВМ-НВХ) Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Страница 1 от 1

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

Ако този форум, Милко Георгиев, SPIDER SPORT
са Ви дали полза, то може да направите дарение

©2003-2015 SPIDER SPORT