Форум SPIDER SPORT

Ако този форум, Милко Георгиев, SPIDER SPORT
са Ви дали полза, то може да направите дарение

Стречингът НЕ помага

 
Създайте нова тема   Напишете отговор    homeФорум SPIDER SPORT -> Спорт на открито или у дома :: BOOT CAMP
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
Милко Георгиев
Академик
Академик


Юзър от: 05 Сеп 2004
Мнения: 1087
Живее в: София

МнениеПуснато на: Съб Мар 15, 2008 23:33    Заглавие: Стречингът НЕ помага Отговорете с цитат

Stretching — long promoted as a way to prevent injury, to reduce soreness and to speed post-exercise recovery — may not fulfill its promise. Over the years, scientists have found that stretching before or after a workout has little effect on either risk of injury or what is commonly known as delayed onset of muscle soreness, the discomfort that comes a day or more after challenging physical activity.

Numerous studies have reached this conclusion. One of the most recent and extensive reports was published in October in The Cochrane Database of Systematic Reviews. The report reviewed 10 randomized studies, which over all looked at the impact of stretching before and after exercise, in repeated sessions and in intervals ranging from 40 seconds to 10 minutes. The authors concluded that stretching had little or no effect on post-exercise soreness.

Another systematic review, by the Centers for Disease Control and Prevention, was published in the journal Medicine and Science in Sports and Exercise in 2004. It looked at multiple studies and found that stretching “was not significantly associated with a reduction in total injuries,” but also concluded that more research was needed.

For now, many experts say that what may work is a quick warm-up, like low-impact aerobics or walking. It also helps to ease into an activity by starting off slow and then increasing speed, intensity or weight (for lifting).

THE BOTTOM LINE
Research suggests that stretching does not affect soreness or risk of injury during exercise.

линк
_________________

Кондиционен треньор
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Петко К
изгонен.


Юзър от: 10 Сеп 2004
Мнения: 22

МнениеПуснато на: Нед Мар 16, 2008 00:12    Заглавие: Отговорете с цитат

Наскоро четох мнение, че разтягането на мускулите след тренировка увеличава микротравмите в тях и допълнително усложнява възстановяването им.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
blizzard
Ученик
Ученик


Юзър от: 08 Авг 2008
Мнения: 2

МнениеПуснато на: Пет Авг 08, 2008 21:40    Заглавие: Отговорете с цитат

Всичко много хубаво, но нали за high kick-ове трябва да се прави разтягане. Динамично разтягане преди тренировка/кикове и статично след тренировка (което не е с цел предотвратяване на контузии и по-бързо възстановяване, а по-добра гъвкавост). Специално по тази тема има много добра книга. Мисля, че се казваше Stretching Scientifically. От нея останах с впечатлението, че стретчинга определено не пречи на мускулите ако се гледа на нея като на отделен вид тренировка.

Разбира се, за тези, които не са разбрали - разтягането не е еквивалент на загрявка.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Joss Stone
Асистент
Асистент


Юзър от: 24 Авг 2005
Мнения: 64

МнениеПуснато на: Вто Юни 08, 2010 11:51    Заглавие: Отговорете с цитат

Аз правя 2 упражнения за стречинг за конкретни проблеми, които оправям в момента... и се търкалям на foam roller-a в залата, когато не забравя... масажи също са хубаво нещо от време на време... стречинг само за идеята- незнам
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Милко Георгиев
Академик
Академик


Юзър от: 05 Сеп 2004
Мнения: 1087
Живее в: София

МнениеПуснато на: Сря Юни 09, 2010 10:16    Заглавие: Отговорете с цитат

alexstoilov написа:
На някои места пишат, че стречингът след тренировка подобрвява кръвообращението, доставя повече кислород и хранителни вещества, и предотвратява скъсяването на мускулите. От тази гледна точка питам дали е хубаво да се прави следтренировъчен стречинг, а не само за идеята.

Хубаво е да се прави масаж или самомасаж.
_________________

Кондиционен треньор
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    homeФорум SPIDER SPORT -> Спорт на открито или у дома :: BOOT CAMP Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Страница 1 от 1

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

Ако този форум, Милко Георгиев, SPIDER SPORT
са Ви дали полза, то може да направите дарение

©2003-2015 SPIDER SPORT