Форум SPIDER SPORT

Ако този форум, Милко Георгиев, SPIDER SPORT
са Ви дали полза, то може да направите дарение

uprajneniq

 
Създайте нова тема   Напишете отговор    homeФорум SPIDER SPORT -> Кондиционно Трениране
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
magus
Ученик
Ученик


Юзър от: 03 Дек 2004
Мнения: 10
Живее в: София

МнениеПуснато на: Пет Яну 14, 2005 08:53    Заглавие: Отговорете с цитат

С по едно Smile (лично мнение)
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
magus
Ученик
Ученик


Юзър от: 03 Дек 2004
Мнения: 10
Живее в: София

МнениеПуснато на: Пет Яну 14, 2005 15:18    Заглавие: Отговорете с цитат

?? ! ?? Какво толкова, едно упражнение на група си е предостатъчно в общия случай. Дори за някои мускули не нужно да се работи с директни упражнения. Звучи налудничаво, ама си е точно така.
ПС- А кой каза: "Мисля, че тялото може да се развие само с лег, клек и тяга", а? Дзвера, доколкото си спомням. И все пак, това си е мое мнение (е, и на още много знайни и незнайни треньори, ама какво от това Very Happy )
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
magus
Ученик
Ученик


Юзър от: 03 Дек 2004
Мнения: 10
Живее в: София

МнениеПуснато на: Пет Яну 14, 2005 17:30    Заглавие: Отговорете с цитат

E добре де, кому е нужно да работи с изолиращи упражнения и каква цел би преследвал? Сигурно имаш няколко примера за отговор, но в общия случай изолираните движения са ненужни (туй според мен де)
Поздрави! Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Петко К
изгонен.


Юзър от: 10 Сеп 2004
Мнения: 22

МнениеПуснато на: Съб Яну 15, 2005 20:14    Заглавие: Отговорете с цитат

Че какъв е проблема да се тренира до отказ и то само два пъти седмчино? Аз така тренирам от доста време Wink
И само за информация, Хеви Дюти не е измислена от Майк Менцер Wink
По въпроса с упражненията - някои мускули не могат да се развият цялостно с по едно упражнение. И въпреки, че аз смятам, че формата на мускулите е генетично зададена и не може да се промени с упражнения, разнообразието от упражнения влияе добре върху цялостното развитие на мускулите. Само за пример ще дам гърдите - това е сбор от отделни мускули, и примерно горната част е отделен мускул, който се нуждае от специализирана работа, ако искате да се развие цялостно. Само с кофички или хоризонтална лежанка няма да се развие тази част.
Гърбът пък е толкова голяма група от мускули (не е един мускул!), че за цялостното му развитие са нужни повече упражнения. При него няма упражнения, които да съкратят всички мускулни влакна наведнъж, затова се налага да се използват повече упражнения. Аз съм съгласен с тези, дето казват, че формата на мускулите не може да се променя (тя зависи от точките на закрепване към сухожилията), но не съм съгласен, че само с едно упражнение може да се развие дадена мускулна група до максимума си. А и в чисто силов аспект, тялото е способно да извършва огромно разнообразие от движения в различни посоки. Всяко отделно движение изгражда отделна нервна верига. Може примерно да сте много силни при придърпването на скрипец (примерно) и да вдигате много кила над теглото си, но ако пробвате набиранията, да не можете да се наберете нито веднъж (ако ги правите за пръв път). Така че и за развитие на максималната сила на тялото не са достатъчни само две - три общи упражнения. Примерно много хора вдигат доста от лежанка, но са слаби при раменните преси. Защо? Нали лежанката натоварва яко и раменете и трицепса. Въпроса тука опира и до нервната система, а не само до мускулите. Другото движение изисква други нервни пътища, които не са развити, и мускулите не могат да се съкратят максимално.
Така че, за максимално развитие трябва да се правят разнообразни упражнения, но това не значи да се набутат всички известни упражнения в една тренировка, и да се правят постоянно.
Та всичко зависи от целите. Ако искате да вдигате много от лежанка, трябва де се тренира лежанката. Други упражнения могат да увеличат силата на гърдите, раменете и трицепса, но ако не правите самото движение, няма да дръпнете много на лежанка. Само за сведение - на наклонена лежанка съм си увеличил резултата с над 15 кг за няколко месеца (без да правя обикновенна лежанка през това време). тоест и гърдите и раменет и трицепсите ми са станали по - силни, но на обикновена лежанка си дигам същите тежести (е вярно, че ми се сториха по - леки Wink ). Това се нарича пренос на тренираността - някои упражнения пренасят ефекта си върху други, а някой не.
Май доста се отклоинх от темата, имам този навик, като почна да пиша и се отнасям, май вече над 15 минути си пиша, засега толкова Wink Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Петко К
изгонен.


Юзър от: 10 Сеп 2004
Мнения: 22

МнениеПуснато на: Нед Яну 16, 2005 13:49    Заглавие: Отговорете с цитат

4 дена са почивките между тренировките, а не между мускулните групи. При троен сплит, това прави веднъж на 12 - 14 дена мускулна група. Абе няма какво да ти преразказвам - ако разбираш руски, ето ти втората част. И на английски я има някъде, ама не съм търсил.

http://www.ironmine.narod.ru/books/mentzerhd2/main.htm

Прегледай в същата секция на сайта и книгите на Артур Джонс, те са на подобна тематика. Менцер е черпил идеи от него Smile А ти препоръчвам и останалите книги от сайта, има интересни неща. Стига да имаш време за четене Wink

П.П. Намерих един сайт с много книги и статии (пак на руски Wink ) и там я има директно в ZIP, за сваляне - http://bodylib.narod.ru/books.htm
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
magus
Ученик
Ученик


Юзър от: 03 Дек 2004
Мнения: 10
Живее в: София

МнениеПуснато на: Пон Яну 17, 2005 15:05    Заглавие: Отговорете с цитат

Еееее, Дзвер, лигавиш се вече Smile Няма да ти отговарям Cool
Петко, поздравления за поста и благодаря и аз за линковете. Въпреки, че животът няма да ми стигне да прочета всичко, което съм си приготвил, но си трупам да има Very Happy
И на твоя пост няма да отговоря конкретно, надявам се да ме извиниш
Поздрави!
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
magus
Ученик
Ученик


Юзър от: 03 Дек 2004
Мнения: 10
Живее в: София

МнениеПуснато на: Пон Яну 17, 2005 16:44    Заглавие: Отговорете с цитат

Еми не сме се разбрали. Не съм имал предвид философията на Менцер. Просто наистина смятам, че по едно упражнение за мускулна група е подходящ избор. Дори не по едно за мускул, а още по-малко. Но както казах, преставам да пиша по темата - нямам желание.
А Пироговската сага няма никаква връзка със случая май....
Поздрави! Smile
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Петко К
изгонен.


Юзър от: 10 Сеп 2004
Мнения: 22

МнениеПуснато на: Пон Яну 17, 2005 16:57    Заглавие: Отговорете с цитат

Що бе, аз съм чел всичко от първия сайт (някои неща по няколко пъти), плюс още много подобни сайтове, не ми отне цял живот Wink Лошото е, че понякога от много четене, вместо да ти се изяснят нещата, се объркваш още повече Smile
А за упражненията, аз лично не правя повече от едно или две упражнения в тренировка, за дадена група мускули. Но пък въртя две или три различни тренировки, така че на мускулна група се събират по 2 - 3 различни упражнения, като от време на време ги сменям. Просто ако правя повече от едно упражнение наведнъж, то второто ще е винаги с по - ниска интензивност и съответно по - малко ефективно, поради умората.
Навремето правех стандартни културистични тренировки, с по 2 - 4 упранения за мускулна група, но забелязах, че наклонената лежанка примерно много ми изоставаше, просто защото след хоризонталната нямах сили за нея и съответно горната част на гърдите ми я нямаше никаква. При гърбът пък бицепса ми не издържаше всички упражнения накуп, и в последното играех със смешни тежести, което го правеше на практика неефективно. Според мен е безсмислено да се правят много упражнения едно след друго за една и съща мускулна група. Или не трябва да си давате много зор в първото, за да можете да вдигате тежко и в другите, но тогава пък пада ефекта от първото Smile
Последните две години тренирам основно с по едно упражнение в тренировка и не правя сплит системи, а тренирам основните мускули наведнъж. Връзват ми се по 4 - 5 упражнения за тренировка (гръб, гърди, рамене, крака и ръце). Но правя различни упражнения на всяка тренировка, и започвам със различни мускулни групи, в зависимост от това, на коя трябва да дам приоритет. Така всяко упражнение го правя с максимална интензивност и концентрация, и ефекта от упражнението е много по - голям.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
magus
Ученик
Ученик


Юзър от: 03 Дек 2004
Мнения: 10
Живее в: София

МнениеПуснато на: Вто Яну 18, 2005 09:00    Заглавие: Отговорете с цитат

Не бих могъл да го напиша по-добре, Петко! Very Happy
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Напишете отговор    homeФорум SPIDER SPORT -> Кондиционно Трениране Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Страница 1 от 1

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

Ако този форум, Милко Георгиев, SPIDER SPORT
са Ви дали полза, то може да направите дарение

©2003-2015 SPIDER SPORT