Форум SPIDER SPORT

Ако този форум, Милко Георгиев, SPIDER SPORT
са Ви дали полза, то може да направите дарение

Общественото образование - загуба на време!
Иди на страница 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Следваща
 
Създайте нова тема   Тази тема е заключена - не можеш да отговаряте или да променяте мнения    homeФорум SPIDER SPORT -> Общи теми
Предишната тема :: Следващата тема  
Автор Съобщение
Милко Георгиев
Академик
Академик


Юзър от: 05 Сеп 2004
Мнения: 1087
Живее в: София

МнениеПуснато на: Съб Окт 21, 2006 00:24    Заглавие: Общественото образование - загуба на време! Отговорете с цитат

В една тема застъпих тезата, че общественото образование е загуба на време. Нещо, което ни пречи да се развиваме адекватно в реалния свят. Тази вечер чета цитати на Bobby Fischer. Ето ви един:
You don't learn anything in school. It's just a waste of time. You lug around books and all and do homework. They give too much homework. You shouldn't be doing homework. Nobody's interested in it. The teachers are stupid. They shouldn't have any women in there. They don't know how to teach. And they shouldn't make anyone go to school. You don't want to go, you don't go, that's all. It's ridiculous. I don't remember one thing I learned in school. I don't listen to weakies. My two and a half years in Erasmus High I wasted. I didn't like the whole thing. You have to mix with all those stupid kids. The teachers are even stupider than the kids. They talk down to the kids. Half of them are crazy. If they'd have let me, I would have quit before I was sixteen." -- Bobby Fischer
_________________

Кондиционен треньор


Последната промяна е направена от Милко Георгиев на Пет Фев 05, 2010 08:43; мнението е било променяно общо 2 пъти
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Галина Толкингтън (galya)
Ст. асистент
Ст. асистент


Юзър от: 06 Сеп 2004
Мнения: 170
Живее в: София

МнениеПуснато на: Съб Окт 21, 2006 06:08    Заглавие: Отговорете с цитат

Няма да скачам, въпреки че не съм мъж и въпреки че съм била преподавател (и още съм в някои отношения). Очаквах в цитат от Фишър поне да има една ругатняSmile
Образованието трябва да е базово и полезно. От едно ниво нататък на децата трябва да им се дава възможност да учат неща, които ги интересуват. Много повече се учи от майстор, докато си калфа. За да живееш полезно и щастлив в работата си трябва да "можеш". Малко са професиите и призванията, където е нужно "да знаеш". Знанието и моженето в една област далеч не са свързани с 12 години прикован на чин.
Аз лично бях освободена от неща, които бях свършила сама преди да ми се наложи да ги уча (английски, спорт, литература). Още сънувам контролни по математика и физика. В момента ми се налага да ползвам лостове от физиката и смятане до 10000. Никой не ме е научил как се смята (баба ми може, учила е в търговско училище, смята като калкулатор). Лостовете ги научих за един ден, нищо не си спомнях.
Най-голямото ми разочаровеание беше липсата на интелектуален кръг в университета...зубрачествово пак беше на почит, както и 12те години преди това. Никой не иска да мислиш. Никой не те учи на важни неща. Излизаш и си блъскаш главата. Всичко, което ти е нужно в крайна сметка учиш сам или от ментори.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
marsn
Ст. асистент
Ст. асистент


Юзър от: 19 Май 2005
Мнения: 223
Живее в: софия

МнениеПуснато на: Съб Окт 21, 2006 09:15    Заглавие: Отговорете с цитат

на мен училището ми отне правото да правя това, което искам. в резултат бях на прага да завърша осми клас с няколко поправителни, само защото учителите смятаха, че се заяждам с тях, когато оспорвах тезата им. учителите в училище мразят някой да спори.

учителят ми по философия ме наричаше дървен философ само защото не исках да се съглася с някой постулат, който той проповядваше с години пред учениците си. накрая вероятно вече вярваше в него.

за да докажа, че аз наистина харесвам тези предмети, но съм против начина по който се опитват да ми го налеят в главата излезнах от училище и продължих образованието си с частни учители. хора, които знаеха как да грабнат вниманието ми. усещаха кое ми е интересно, усещаха как да ми предадат полезното и това, което ще ми служи в живота.

по-късно намерих своите учители в различни моменти, но винаги ги разпознавах безпогрешно. защото нещата, които са ми дали ползвам, помня и развивам до днес.

не е важно дали знаеш теорема, можеш да цитираш шекспир или знаеш по години всички войни в персийския залив. важно е дали имаш къде да ползваш тези знания и какво ти дават в ежедневието.

какво се случва когато някой излезне с диплома от елитен университет? знае ли той какво е корпоративна култура? знае ли как е прилично да се държи на прием в случай, че му се наложи да отиде? знае ли, как да накара майстора, който му реди плочки в новото жилище да не му върти номера и да спазва сроковете? знае ли, как да се храни?
знае краставици.

личният избор е безобразно важен.
_________________
strength is not “gender-specific”, it is “belief” specific
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Uinen
Ученик
Ученик


Юзър от: 05 Фев 2006
Мнения: 23
Живее в: Пловдив

МнениеПуснато на: Съб Окт 21, 2006 13:53    Заглавие: Re: Общественото образование - загуба на време! Отговорете с цитат

BullDog написа:

И само да попитам:
3. Допустимо ли е по улицата да се шляят тълпи от неграмотни кретени, който могат да работят максимум като хамали, или все пак е по-добре образованието поне до осми клас да е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО!?
4. Замисляли ли сте се, че дори и най-лошото училище е по-добро от най-добрата квартална банда или нарко-дружинка?


по точка 3 - Те по улицата се разхождат доста неграмотни кретени със завършен 12ти клас, че има и такива с университетски дипломи
Cool
по точка 4 - Вярно е, обаче то не пречи да ходиш на даскало и да участваш в банда/да се боцкаш-смъркаш-пушиш-уотева Smile

Според мен трябва да има някакво задължително основно образование. Дали ще е до 8ми клас, дали ще е повече или по-малко не знам. Зависи каква ще е системата на преподаване, как и какво ще се преподава. Може би до 4ти клас общообразователно основни неща, а след това да се въведе някаква форма на образование, в която сам можеш да избираш какви неща да учиш.
Но трябва да сме наясно, че колкото и либерално да е образованието и колкото и голям избор от дисциплини да има, то пак ще има хора, които ще се интересуват от нещо друго, което не е засегнато. Рисковете на живото предаване, какво да се прави. В случая човек има два избора - да учи и се занимава с това, което иска сам, или да намери хора с подобни интереси и при набор на определен брой даденото заведение да включи и техните интереси в системата. Поне при нас долу-горе така става, малко трудно и мъчно е, но не невъзможно.
Но да отпадне изобщо като задължително образованието е немислимо. Най-малкото, защото родителите нямат време да се занимават пълноценно с децата си и в ранните години нали някой трябва да ги научи да пишат, четат и колко е 7х8... Е, да някой ще каже че сам може да го научи това - да бе, ама не всички ще го направят. А и така се дава някакъв равен старт на всички. Кой как и дали ще се възползва е друг въпрос.

Освен това е лесно да се говори от момент в настоящето за моменти от миналото, но ако се върнете пак в миналото в дадения момент пак ще постъпите по същия начин, по който се постъпили и тогава, защото няма да имате опита и разбиранията, които имате в бъдещето. Алтернативи съществуват, само ако знаеш че ги има, ако не знаеш - те просто не съществуват за теб. Както ни попита един професор - Знаете ли какво се случва в момента в Париж? Отговора естествено е Не. Не го виждам, не го чувам, за Мен той Не съществува в момента.

За даскалите - че има тъпи парчета има, ама те не са само в образованието, те са навсякъде, няма спасение. И те са имали амбиции, които не са осъществили и като видят, че някой от учениците е на път да осъществи своите какво правят - еми едни ще те подкрепят, а други ще гледат да те натиснат надолу с мисълта "Аз не успях и ти няма да успееш." което е крайно тъпо и идиотско, ама се случва.
Пример давам - края на 11ти клас половината клас не знае къде ще кандидатста и какво ще прави, а една друга част вече бяхме приети. Едни даскали ни поздравяваха, а други ни обявиха война едва ли не. По литература госпожата, да е жива и здрава, се изправи пред класа и ни в клин ни в ръкав каза "Вие за какви се мислите, като сте приети да не сте нещо повече от другите? На класните ще ви пиша слаби оценки. За годината ще имате 4ки и ще трябва да се явите на матура!" Shocked При условие че нито сме казвали нещо, нито сме се правили на интересни. И пак жената тъпо постъпи, защото такива неща не се казват пред всички, заплахите на 4ри очи, че да няма свидетели. Нищо де, простено и е, зависта и злобата замъглява съзнанието.
Иначе по литература не помня кой знае какво. И по други предмети не помня много неща - просто защото не са ми били интересни. Каквото ми е хванало окото съм го прибрала в мозъка, другото съм бутнала в коша.
Но пък първите няколко години, дори да не ги помня с подробности, са ми били от полза, защото мога да чета, да пиша (дори и глупости Razz ) и да си смятам калориите на ум Laughing

Още малко недоволство по точка Висше Образование.
Как се учи С, С++, ЛИСП, РНР, .АSP и т.н. от слайдове и презентации? Не е ли по-нормално да си в компютърна лаборатория и професора да ти покаже нагледно кое как защо? И защо по дяволите трябва да ме задължават да присъствам на смотаните лекции и да си губя времето, докато аз мога да си прочета презентацията вкъщи и така или иначе съществената работа - тоест как аджаба се програмира на дадения език - ще трябва пак сама вкъщи да я върша?!
Аз НЯМАМ нищо против да ходя на лекциите, ако преподаването беше адекватно и ми влиза директно в полза - а не загатнат нещо, праскат някакво домашно и айде ходи да се оправяш сам.

В крайна сметка какво е мнението ми за или против образованието в класните стаи/аудиториуми и т.н. - ЗА, ама има нужда от СЪЩЕСТВЕНА реконструкция.

_________________
Everything has its beauty, but not everyone sees it.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Милко Георгиев
Академик
Академик


Юзър от: 05 Сеп 2004
Мнения: 1087
Живее в: София

МнениеПуснато на: Съб Окт 21, 2006 17:05    Заглавие: Отговорете с цитат

Sash написа:
Ех, времето е персонално и зависи от конкретния човек как ще го използва. Но доколкото образованието поскъпва с времето (имаше и такъв формулиран закон от Енгел, ако не се лъжа) то следва, че полезността нараства. При всички положения знанието е динамична величина, защото самата информация се променя относително бързо. А това, което научава човек в една образователна система е как да обработва информация и съответно да я интерпретира в зависимост от интересите си и нивото си на подготовка.
За мен обаче изключителната ценност на една колективна образователна форма е комуникацията с различни по манталитет и интереси хора. Това обогатява изключително много. Но Фишер е прав, че образователната система е несъвършенна. И именно това е плюс, защото инстиктивно човек търси недостиг от информация и знания от различни източници. Това му помага да върви напред. Т.е. образованието е база, фактор и катализатор за развитие.

Аз лично почти не ходех на училище последната година. Не ми беше много интересно Rolling Eyes . Също така, смених два института и завърших в трети Very Happy. Срещал и съм имал удоволствието да слушам и да комуникирам с доста интересни личности, които едва ли бих срещнал на други места.

Да, училищата и институтите са форуми. Сборища на хора с еднакви интереси. Това им е най-ценното.

Недостигът на информация и потребността от нея се осъзнават и без опитите да се набиват ненужности в главите. Моята идея е да има достатъчно и достъпна информация. Прецизирана и категоризирана. Да има хора-пътеводители в познанието и ползите му. Учители. Не даскали преподаващи "вкаменелости".

Основното образование да е по-адекватно и по-кратко. То е базата (както казваш) за ориентация в света, реалния свят. Ако е куцо - куцаш в реалността.
_________________

Кондиционен треньор
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Милко Георгиев
Академик
Академик


Юзър от: 05 Сеп 2004
Мнения: 1087
Живее в: София

МнениеПуснато на: Съб Окт 21, 2006 17:56    Заглавие: Re: Общественото образование - загуба на време! Отговорете с цитат

BullDog написа:
Аз си мислех, че Боби Фишер е велик шахматист и пълен неудачник в "реалния свят", но може би съм пропуснал, че той е и велик педагог Confused

Булдог, дай дефиниция на удачник.

Грандмастер Фишер полага: "Chess is life." -- Bobby Fischer
"All that matters on the chessboard is good moves." -- Bobby Fischer
"You can only get good at chess if you love the game." -- Bobby Fischer
"Your body has to be in top condition. Your chess deteriorates as your body does. You can't separate body from mind." -- Bobby Fischer
"Psychologically, you have to have confidence in yourself and this confidence should be based on fact." -- Bobby Fischer
"You have to have the fighting spirit. You have to force moves and take chances." -- Bobby Fischer
"That's what chess is all about. One day you give your opponent a lesson, the next day he gives you one." -- Bobby Fischer
"There are tough players and nice guys, and I'm a tough player." -- Bobby Fischer
"Chess is a matter of delicate judgment, knowing when to punch and how to duck." -- Bobby Fischer
"I know people who have all the will in the world, but still can't play good chess." -- Bobby Fischer
"The Russians have fixed world chess." -- Bobby Fischer [ Smile опаа! ]
"You know I'm finished with the old chess because it's all just a lot of book and memorization you know." -- Bobby Fischer
"I think it's almost definite that the game is a draw theoretically." -- Bobby Fischer [ доброто и лошото Smile и т.н. ]
"Best by test." -- Bobby Fischer
"Concentrate on material gains. Whatever your opponent gives you take, unless you see a good reason not to." -- Bobby Fischer
"Most people are sheep, and they need the support of others." -- Bobby Fischer

"It began to feel as though you were playing against chess itself." -- Walter Shipman (on playing against Fischer)


Всичко това ми звучи като житейска философия.

BullDog написа:
И само да попитам:
1. Ако общественото образование е загуба на време, то какви форми на образование са препоръчани катo алтернатива?
2. Каква част от населението може да бъде обхваната от частни, разбирай платени, форми на образование?
3. Допустимо ли е по улицата да се шляят тълпи от неграмотни кретени, който могат да работят максимум като хамали, или все пак е по-добре образованието поне до осми клас да е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО!?
4. Замисляли ли сте се, че дори и най-лошото училище е по-добро от най-добрата квартална банда или нарко-дружинка?

1. Общественото образование е ОК за човечетата, за да се вкарват в матрицата на света, обществото и т.н. Над това не съм мислил. Интересува ме алтернативата, да. За моите деца засега го виждам като работа с частни Учители (не даскали), с които заедно да определям темите, които да изучават.
2. Тази, която желае и може да си го позволи. Естествена регулация/подбор.
В Китай преди десетилетия наложили данък върху децата. На запад видели опитът на китайците за справе с големия прираст. Китайците обаче имали предвид подобряване качеството на населението. Деца да имат само тези, дето ги желаят и могат да си ги позволят. Това са хора активни, адекватни, отговорни. Това ново поколение деца вече е факт.
3. Всеки престъпник в нашата мила родина е грамотен, нема 'а се плашиш.
4. За теб явно училищата са крепост на морала. Всички добри дечица са там. Много мило.

BullDog написа:
Аз се учудвам, че Милко още не е пуснал в употреба и "факта", че в Турция след определен стаж на учителите се отнемат избирателните права, защото се приема, че в следствие на професионални деформации те не са адекватни да гласуват. Чувал съм този лаф от няколко места, но не знам дали е верен.

Нали знаеш: във всяка шега има поне малко истина.
_________________

Кондиционен треньор


Последната промяна е направена от Милко Георгиев на Съб Окт 21, 2006 18:00; мнението е било променяно общо 1 път
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
pa4080
Професор
Професор


Юзър от: 12 Апр 2006
Мнения: 1418
Живее в: София

МнениеПуснато на: Съб Окт 21, 2006 18:00    Заглавие: Отговорете с цитат

За вашето образование в България въпросът е много относителен, ако човек иска може да научи страшно много (пример аз), ако не иска може и нищо да не научи и пак да го завърши (пример 90% от студентите в България.
Цялата работа опира до пари, ако държавата субсидира науката ..... , както подобава, университетите няма да разчитат на студентските такси за да се издържат, по сесиите ще има яко сеч ....... да продължавам ли?
А да стипендията за отличен успех ще е по-голяа Laughing
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение Изпрати мейла
Милко Георгиев
Академик
Академик


Юзър от: 05 Сеп 2004
Мнения: 1087
Живее в: София

МнениеПуснато на: Съб Окт 21, 2006 18:24    Заглавие: Re: Общественото образование - загуба на време! Отговорете с цитат

Uinen написа:
Но да отпадне изобщо като задължително образованието е немислимо. Най-малкото, защото родителите нямат време да се занимават пълноценно с децата си и в ранните години нали някой трябва да ги научи да пишат, четат и колко е 7х8... Е, да някой ще каже че сам може да го научи това - да бе, ама не всички ще го направят. А и така се дава някакъв равен старт на всички. Кой как и дали ще се възползва е друг въпрос.

Ами, идеално. Промиването на мозъци става пълноценно. Родителите, най-важните за детето, нямат време за него. Перфектно общество. Дори и на мама и дават възможност за изява и да НЕ стои при малкия Иванчо. (феминистките са сбъркали адреса, НЕ съм сексист)

Uinen написа:
Освен това е лесно да се говори от момент в настоящето за моменти от миналото, но ако се върнете пак в миналото в дадения момент пак ще постъпите по същия начин, по който се постъпили и тогава, защото няма да имате опита и разбиранията, които имате в бъдещето. Алтернативи съществуват, само ако знаеш че ги има, ако не знаеш - те просто не съществуват за теб.

Наясно съм с машината на времето Smile Засега е конструктивно неприложима. Но съм наясно и как се правят деца Wink

Uinen написа:
За даскалите - че има тъпи парчета има, ама те не са само в образованието, те са навсякъде, няма спасение.

Даскалите НЕ са учители. Учителят има достойнство, позитивно излъчване, житейски опит. А това, че те учи на някакви факти вече е конкретика на материята.

Uinen написа:
Още малко недоволство по точка Висше Образование.
Как се учи С, С++, ЛИСП, РНР, .АSP и т.н. от слайдове и презентации? Не е ли по-нормално да си в компютърна лаборатория и професора да ти покаже нагледно кое как защо? И защо по дяволите трябва да ме задължават да присъствам на смотаните лекции и да си губя времето, докато аз мога да си прочета презентацията вкъщи и така или иначе съществената работа - тоест как аджаба се програмира на дадения език - ще трябва пак сама вкъщи да я върша?!
Аз НЯМАМ нищо против да ходя на лекциите, ако преподаването беше адекватно и ми влиза директно в полза - а не загатнат нещо, праскат някакво домашно и айде ходи да се оправяш сам.

Лично аз учех дипломния си ръководител на "програмиране в интернет". Има чест човекът! Останалите 90% са мишоци.
А относно метода на научаване - всичко сам съм научил от книги и интернет. Нямат методи даскалите. Нямат желание.
_________________

Кондиционен треньор
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Милко Георгиев
Академик
Академик


Юзър от: 05 Сеп 2004
Мнения: 1087
Живее в: София

МнениеПуснато на: Съб Окт 21, 2006 18:32    Заглавие: Отговорете с цитат

denny написа:
Я аз да си кажа.
Не съм имала противоречия с Образованието,не съм била задушавана и потискана.Наличието на "формални",или просто глупави преподаватели не ме е възмущавало,просто ги отчитах,и не им обръщах внимание.Това за средното обр.
След една странна селекция,включваща буквалното назубряне на всяка дума от биологията и химията,се озовах в група от хора,с които си паснахме перфектно,така е и до днес.Това е страшен късмет,и мога да го нарека интелектуалния кръг,за който споменава Галка.
По време на 6те ни години съпреживявахме и учехме заедно,всеки с различния си темперамент и стил.Всички те са адекватни и успешни в живота си сега.И идват от тази ,добра или лоша,образ.система,която ни събра.
Малко отклонение:не мога да заучавам думи.Това налагаше да прекроявам всеки учебник в схеми и рисунки,и кратки конспекти.Щото в старите наши учебници има само текст.Ок,и така открих кой е моя начин да уча,въпреки:''Хи,хи,Дени пак рисува учебника"
Сега ми предстои да избирам начално училище за детенце Rolling Eyes Evil or Very Mad

Плюспвете на ОО не се елиминират при неговото реформиране.
Не са ти пречили даскалите, ама 11 години си правила едно и също всеки ден.
Замислете се колко от приятелите и познатите ви отпреди 10 години са около вас днес. Нали Smile Значи НЕ е идеалната среда в училище, сред другарчетата. Остават 3-4 приятеля дето като се видите на улицата и се разбирате да се видите задължително и толкоз... Има много места където да споделяш интересите си със себеподобни.
_________________

Кондиционен треньор
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Милко Георгиев
Академик
Академик


Юзър от: 05 Сеп 2004
Мнения: 1087
Живее в: София

МнениеПуснато на: Съб Окт 21, 2006 18:34    Заглавие: Отговорете с цитат

denny написа:
По неадекватно е гимназиалното и висшето образование-там имаш най-голямо прахосване на време,и "ненужности"
В основното не може да няма широта и разнообразие-нали тогава ще гледат,пробват и избират насоки за после.

При мен СМГ беше най-ценното време в ОО.
_________________

Кондиционен треньор
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Милко Георгиев
Академик
Академик


Юзър от: 05 Сеп 2004
Мнения: 1087
Живее в: София

МнениеПуснато на: Съб Окт 21, 2006 18:39    Заглавие: Отговорете с цитат

pa4080 написа:
За вашето образование в България въпросът е много относителен, ако човек иска може да научи страшно много (пример аз), ако не иска може и нищо да не научи и пак да го завърши (пример 90% от студентите в България.
Цялата работа опира до пари, ако държавата субсидира науката ..... , както подобава, университетите няма да разчитат на студентските такси за да се издържат, по сесиите ще има яко сеч ....... да продължавам ли?
А да стипендията за отличен успех ще е по-голяа Laughing

Ако човек иска да научи - учи. Дали на чина в класната стая или на друго място.
Науката, ако е ценна си намира пътя. Отново имаме участник обвиняващ Държавата Smile Лоша държава, лоша Smile

Радвам се, че един интелигентен и образован гражданин пише във форума, които направих/инсталирах собственоръчно преди години, но не благодарение на 17 години ОО (вкл. СМГ, ВИАС, МЕИ). Черпи знание от сайта, който с Галя пълним с информация, макар с нея да не сме учили ОО медицина, спорт, хранене и т.н.
_________________

Кондиционен треньор
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Милко Георгиев
Академик
Академик


Юзър от: 05 Сеп 2004
Мнения: 1087
Живее в: София

МнениеПуснато на: Съб Окт 21, 2006 18:51    Заглавие: Отговорете с цитат

pa4080 написа:
Милко Георгиев написа:
pa4080 написа:
На подобно изказване един интелигентен (и образован) човек би следвало да отвърне единствено с усмивка Laughing

На въпросния човек не му е останало друго Wink

Не просто се чуди има ли смисълSmile
Милко освен всичко друго, общественото образование е обществено, не знам до колко е добра идея да лишаваш обществото от децата си и тях от него, връстниците им, побоищата, бягането от час ............... пропускам ли нещо важно Laughing

Ако не виждаш смисъл - отиди на www.mensa-bg.org

Децата (ще) са си мои и аз решавам къде и как да учат, в началото. Нормално за всеки родител. Ще са подготвени да се бият, ако се наложи, в училищни дворове и не само. Бягането от час няма да им се налага, защото ще са избягали перманентно. Все още не ми се налага да мисля за конкретиките, има достатъчно време.
_________________

Кондиционен треньор
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Милко Георгиев
Академик
Академик


Юзър от: 05 Сеп 2004
Мнения: 1087
Живее в: София

МнениеПуснато на: Съб Окт 21, 2006 18:57    Заглавие: Отговорете с цитат

pa4080 написа:
Идеята е, че в университета се запознаваш с хоа ...... аз лично го възприемам като обществено място, на което мога да се срещам с подобно на мен мислещи хора, с много повече опит от моя, от който мога да черпя

Тия, с които се запознаваш и може да черпиш от тях в един БГ ВУЗ са точно 4%. И абсолютната им стойност е по-малка от броя на малоумните даскали мишоци дето ти ... преподават.
_________________

Кондиционен треньор
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Noodle
Професор
Професор


Юзър от: 27 Ное 2004
Мнения: 1401
Живее в: София

МнениеПуснато на: Съб Окт 21, 2006 19:02    Заглавие: Отговорете с цитат

Съгласен съм че по-голямата часто от тези 15-20 години са търкане на чинове и че има нужда от промяна. Даже е задължителна. Аз примерно учих в езикова гимназия. 5 години загуба на време. Научих немски. И кво от това. Чужд език се учи на доста добро ниво за по-малко от година стига да имаш желание.
За прекалено сбитото като време образование обаче не знам дали е чак толкова добра идея. Какато каза някой по-нагоре за 4 години се научават основните неща - четене, писане, смятане и тн.(че и по-бързо) И после почваш да четеш. Всичко, което искаш да знаеш го пише по книгите. Обаче според вас колко от децата на 11 годишна възраст знаят какво искат? Вие знаехте ли? И работите ли сега това което искахте когато бяхте на 11? Едва ли.
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Милко Георгиев
Академик
Академик


Юзър от: 05 Сеп 2004
Мнения: 1087
Живее в: София

МнениеПуснато на: Съб Окт 21, 2006 19:56    Заглавие: Отговорете с цитат

pa4080 написа:
Милко Георгиев написа:
pa4080 написа:
Идеята е, че в университета се запознаваш с хоа ...... аз лично го възприемам като обществено място, на което мога да се срещам с подобно на мен мислещи хора, с много повече опит от моя, от който мога да черпя

Тия, с които се запознаваш и може да черпиш от тях в един БГ ВУЗ са точно 4%. И абсолютната им стойност е по-малка от броя на малоумните даскали мишоци дето ти ... преподават.

Количеството в този случай е с безмерно малко значение спрямо качеството - Аз съм се запознал с няколко човека, които могат да ми бъдат полезни (броят се на пръстите на двете ръце) - въпреки, че истинско значение за хода на моя живот има конкретно един и това е повече от достатъчно ........

Не оспорвам! Но не е нужно да тъсиш игла в купа плява.
_________________

Кондиционен треньор
Върнете се в началото
Вижте профила на потребителя Изпратете лично съобщение
Покажи мнения от преди:   
Създайте нова тема   Тази тема е заключена - не можеш да отговаряте или да променяте мнения    homeФорум SPIDER SPORT -> Общи теми Часовете са според зоната GMT + 2 Часа
Иди на страница 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Следваща
Страница 1 от 9

 
Идете на:  
Не Можете да пускате нови теми
Не Можете да отговаряте на темите
Не Можете да променяте съобщенията си
Не Можете да изтривате съобщенията си
Не Можете да гласувате в анкети

Ако този форум, Милко Георгиев, SPIDER SPORT
са Ви дали полза, то може да направите дарение

©2003-2015 SPIDER SPORT